Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Alla inlägg under september 2011

Av mummse - 30 september 2011 18:18

    Han trivs fint i sin gåstol som har både ljud och ljus! Nu har han hittat fötterna också och tar gärna tag både när han sitter och ligger.


Idag blir det mamma-middag!!

Av mummse - 30 september 2011 18:14

Idag har jag och Anna, och bebbarna, gått en långrunda på ca 1 mil. Helt galet. Trött är jag i benen nu.


Passade på att väga mig idag och nu står vågen på (sedan måndagen denna veckan) -1,2 kg. WIHOOO!! Nu har jag nått mitt första delmål. Känns riktigt bra. Nu siktar vi ner mot nästa 10-tal !


Gick in en rujnda till svärisarna under långrundan. Fick en kräm mot mina fula bristningar. tycker verkligen dessa är så fruktansvärt fula.

   

 

Av mummse - 30 september 2011 12:20

Jag troe jag komnit igång med träningen någorlinda bra nu. Var på gymmet igårkväll och idag sla kag ut och promemera med anna och minnéa :) ikväll blir det mamma-middag och sam ska hänga med sin daddy. Han har börjat med en väldigt knasig min.Photobucket Pictures, Images and Photos denba gör han hela tiden nu och andas snabbt ut och in genomNäsan. Lilla bus!!

Av mummse - 29 september 2011 16:51

Idag har jag haft telefontid med läkaren, allt var bra och det var bara att fortsätta med samma dos av medicinen!


Har vikt tvätten, lagat middag och busat med Sam. MEN, mitt i allt har jag varit iväg och fått naglarna byggda! Jag känner mig så fiN! Hihii


Såhär ser resultatet ut... Jag blev jättenöjd. Hon gjorde dem korta och lite rundade eftersom man har en liten Samsi att ta hand om ;)

  


Mathias blir nog glad över att där är en färdig lunchlåda till hnonom till imorgon.
Nu ska jag busa med min gosse. Han trivs i sin lilla gåstol  ;)

Av mummse - 28 september 2011 14:54

Igår rullade Sam över från rygg till mage när han och hans pappi var hemma på kvällen. (Jag var hurtig nog att gå till gymmet)


Idag satte jag Sam i gåstolen och han började promenera iväg med den. Han går alltiså i sin gåstol nu. Herregud vad han blivit stor! STOPPA TIDEN NÅGON!?


  TVn var såklart första anhalten. Min lilla prins <3


Idag ska jag till kören och tar Sam med mig. Därefter blir det shoppingkväll på valen. har lagt undan ett par byxor och ska hitta mig en blus eller något att ha till :)

Av mummse - 27 september 2011 11:13

Nu har det gått 2 veckor med kalorimetoden och jag har gått ner 1,9 kg sedan första dagen till igår. Det går bra men man blir lite knäpp! Allt har för mycket kalorier tycker man. Slutar med att jag ofta har fler kvar att äta varje kväll. Ska bli bättre och äta ordentligt så kroppen inte ställer in sig på svält. Då suger den åt sig allt jag stoppar in istället... Får se omDet blir gymmet ikväll kanske :)

Av mummse - 26 september 2011 21:51

Blir så trött på mig själv... Photobucket Pictures, Images and Photos men denna gossen får mig att tänka på annat !

Av mummse - 25 september 2011 17:16

Nu känns det verkligen att vi är en familj.

 

Igårkväll la vi Sam klockan 21.15 och därefter sov han fram tills 02.00 Då fick han nappen och somnade sedan om fram till 04.00 då han fick nattflaska. Han slukade hela flaskan. (150 ml NAN 1 Pro) Därefter var det bara att lägga honom i hans egen säng igen och han somnade om bums. Nästa gång Sam vaknade var klockan 8 och då somnade han om i vår säng efter en stund men vaknade och fick en flaska. Sedan ville han såklart inte sova mer så det var morgonbus i 1 timme ungefär. Supermysigt. Sam, mamma och pappa. Familjen.


Idag kommer Sams farmor och farfar och äter middag med oss. Kasslergratäng har Mathias knåpat ihop. Därefter blir det Mango/passionsformage. MUMMSI!


Just nu sover Sam en blund och vi tar det lugnt. Tänkte sänka ner bottnen på spjälsängen ikväll faktiskt. Inte för att han kanske reser sig inatt men han är väldigt stark och när han får tag i något så försöker han resa sig mot det. Inte för att han lyckas, men en dag gör han.


Sam är vår lilla ögonsten. Igår pysslade jag med bilder och texter i hans 2 böcker. Det blir så fint så och en och annan tår kommer rinnande när jag tittar på bilderna från när han precis kom upp på mitt bröst. En helt ny människa. Den första dagen i vår sons liv. Den första bästa dagen i våra liv.


 

       

    

   

Skapa flashcards