Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Alla inlägg under oktober 2011

Av mummse - 30 oktober 2011 20:18

Vi hade en helt underbar kväll igår. Vilken mat! Vilken show! Så nöjd! Vilket sällskap!<3 Menyn bestod av en underbar varmrätt; smördegsinbakad laxfile med bladspenat och parmesankräm, med sparris och en timbal av ris samt vitvinsås. Gudomligt! Efterrätten var en utsökt chokladmousse med smak av hasselnötter. För att få Mathias att känna känslan för maten har jag idag gjort varmrätten från igår. Uppskattat och himla smarrigt! Photobucket Pictures, Images and Photos Jag igår när vi satt oss till bords efter härligt mingel. Photobucket Pictures, Images and Photos Photobucket Pictures, Images and Photos PRINSEN <3

Av mummse - 29 oktober 2011 14:15

Idag är det dags för Ladies Night med Lena och Co. Ska bli så trevligt! Dags att duscha och svida om. Idag blir det svartklätt och någon klack kanske? Kommer inte ens ihåg hur man går i klackar, HU! Hmm, får nog öva lite här hemma innan jag går hemifrån... Testa mig fram och se vilket par som passar bäst just idag. Är ju amatör nu igen ;)


Igår hade vi hur trevligt som helst. Käkade tacos och spelade monopol. Monopol med kreditkort :)

     

   

Av mummse - 29 oktober 2011 14:10

Farmors lilla kråka skulle ut och åka...

 

En slank hon hit...  

Å en slank hon dit.... 

 

Å en slank hon ner i diket !

Av mummse - 28 oktober 2011 15:27

Idag vankas det mysig tacko-vinkväll med Lena, min familj och Anna och hennes familj. Om vi har längtat efter en mysig vinkväll. Jag och Mathias har recis varit och inhandlat det sista. Och såklart blir det ost och kex till vinet ;)

Nu är det dags att duscha och ha sig, dammsuga och plocka undan. Längtar till ikväll.


Imorgon är det LADIES NIGHT! Wiiiihhoooooooo <3


 

Mitt älskade lilla gryn! Han älskar när jag borstar hans små gryn till tänder. Gapar själv och stäcker fram huvudet som till att hjälpa mig ;)

Av mummse - 28 oktober 2011 15:25

Det har kommit lite uppdateringar på bloggplatsen.se vilket betyder att jag ordnat en finfin header :)


Av mummse - 27 oktober 2011 15:50

Idag har vi varit på lite kalasfirande för lilla, eller STORA, Neo som nu är 1 år fyllda! Det bjöds ¨på hallonmarängtårta och mummsiga kakor! Prcis i min smak. Dags att ta upp kaloriräknandet igen nästa vecka. Denna helgen blir det fullt ös med Ladies Night på lördag! Wiiiihooooo!

 

Min fina gosse är kalasklädd i frack och fluga ;) hiihi

Av mummse - 22 oktober 2011 16:39

Mitt älskade lilla gryn, du är det bästaste jag vet <3

 

Maj

  

Juni  

Juli  

Augusti  

September  

Oktober  

Tänk vad fort tiden går. Den springer ifrån oss. Varje dag med dig är underbar.

Jag älskar att vara mamma.

Jag älskar att vara din mamma Sam <3

Av mummse - 22 oktober 2011 15:36

I veckan fick jag hem superfina fotoprodukter från Smartphoto. Jag la min beställning på söndagen och fick hem produkterna på onsdagen.

Leveranstiden är 5-8 arbetsdagar, men man blir alltid lycklig när det kommer tidigare ! Toppen ! Supernöjd med alltihop. Beställde en fin fotobok med bilder på Sam, såklart, från födsel till oktober månad. Beställde även en familjekalender där man kan välja att ha upp till 5 spalter (en för varje familjemedlem). Fina hälsningskort, vanliga förstoringar och en ny produkt beställdes också. Denna nya produkten var ett dryckesunderläggs-set. Innehåller 6 brickor och ligger i en fin ask. Man kan välja olik bilder på varje bricka, eller om man kanske hellre känner för att alla bilderna ska vara de samma?.

     

     

För någon månad sedan beställde jag även 3 canvastavlor. Även dessa är superfina.

  Dessa underbara tavlor h'nger ovanför TVn i vårt vardagsrum. Jag väljer nästan alltid att framkalla i svart/vitt. Smaken är som baken ;)


Klicka gärna in er på www.smartphoto.se

(Ja, jag gör lite reklam då jag annars sitter i deras supertrevliga kundtjänst!)

Något som kan vara kul att veta är att beställningar man gör hos Smartphoto (före dett Extrafilm) är att man samlar ihop till olika bonusar som man sedan får skickat till sig på mejlen. Läs mer om detta på hemsidan!

Ovido - Quiz & Flashcards