Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Alla inlägg under maj 2012

Av mummse - 31 maj 2012 19:31

Hej igen, för andra gången ikväll...


Vi har nu  fattat att vi ska ha ett barn till och att det kanske är dags för Sam att sluta trängas med oss i sängen...

Vi har börjat med "5-minutersmetoden". Detta började vi med i måndags.

(Som ni kanske förstår går det bra då jag har tid att sitta här innan klockan är halv 8!)

I måndags tog det 45 minuter att få honom att somna. Det var fruktansvärt jobbigt och jag grät jag med. Inte så att han såg det.

I tisdags tog det även då 45 minuter.

Onsdag tog det 25 minuter, det börjar arta sig.

Idag- ca 15 minuter och jag är SÅ stolt över mig själv. Mathias är såklart superbra han med, men på tisdagar och torsdagar har han fotbollsträning vilket betyder att jag tar nattningen själv.

För er som inte har en aning om vad jag pratar om så går denna metoden ut på att lära sitt barn somna själv. Vi lägger honom efter de vanliga rutinerna på kvällen och säger godnatt, går ut från rummet och väntar i 5 minuter mellan varje gång vi går in, säger godnatt och lägger honom snabbt ner utan vidare kroppskontakt.

Han skriker som en tok och gråter massor men han sover hela natten vilket är helt underbart för hela familjen.

 

(Får bli en lite halvgalen bild på jag av någon anledning inte kan ladda upp nya bilder...)    

Godnatt, imorgon är en ny dag. En härlig arbetsdag. Som jag trivs på mitt jobb!

Av mummse - 31 maj 2012 19:16

Hej alla fina!


Sam sover och jag har faktiskt tid över för lite bloggande. Det är mycket på gång just nu. Ett exempel är att jag nu bestämt mig för att t mitt körkort. Tillstånd är betalt och väntar på att godkännas. 25 körlektioner är bokade och nu väntar jag bara på teoriböckerna så jag kan börja plugga. Det är en intensivutbildning jag ska göra under mina 3 semesterveckor i sommar. Det ska bli riktigt kul och teorin tror jag inte att jag misslyckas med då jag har ett så kallat "läshuvud". Däremot har jag ingen aning om hur det kommer gå med det praktiska. Återstår att se...



Av mummse - 19 maj 2012 21:17

I veckan var jag på mitt första akupunktur-tillfälle. Visst kändes det, men efteråt kändes det bra. Jag är inte alls förtjust i nålar och sprutor men detta gick bra. Jag fick 1 nål på varje fot, 1 nål på sidan av knäna. Sedan sattes massor nålar baktill vid ryggslutet, till och med längre ner kanske?¨, och någon nål framtill. Jag låg på sidan i 30 minuter. Efter 15 minuter snurrade min barnmorska på nålarna, och AJ som F var det gjorde ont. (Jag svor såklart, attans, vi som försöker lära oss att SLUTA svära). Jag har lite småmärken här och var efter nålarna, men inget som känns nu i efterhand. Så fort nålarna satt på plats kändes det skönt. Som små stickningar som strömmar runt i cirklar. Jag har haft oturen att få foglossning väldigt tidigt i min första graviditet. Det hann tyvärr aldirg bli riktigt bra innan det blev dags för nästa bebbe. Så vi kan lugnt kalla detta för tidig foglossning!! Suck... Det är såååå synd om mig.. Hihi.


Ha en fin kväll <3


Av mummse - 19 maj 2012 21:08

I fredags var vi på rutinultrajud. Vår lilla fina böna har nu vuxit och sög på tumme och gjorde kullerbyttor. Allt såg mycket bra ut. Efter att den söta barnmorskan kollat alla olika delar och sett att allt såg bra ut kikade hon efter vilket kön vår lilla krabat har. Och precis som pappi sa så är det en liten flicka! Sam ska få en lillasyster. Det är helt underbart och jag grät en tår eller två av lycka. Sam kommer bli världens finaste storebror, det känner jag på mig. Enligt sista mens är hon beräknad till den 13 oktober och enligt UL 12 oktober.


Idag är Mathias hos vänner och kollar fotboll. Jag har myst till det här hemma med gotte och isvatten. Sam somnade runt 19.00 och det händer inte ofta. Han var supertrött och ledsen då han just nu har 2 kindtänder på G. Stackars lilla prinsen. Han somnade gott i mammas famn som sen tassade in och la honom i hans egen säng. Jag har tittat till honom några gånger och han snarkar högt.


 

Här kan ni se vår lilla flicka. Vår fina prinsessa. V.20



Av mummse - 13 maj 2012 11:03

Igår hade vi mysigt sälskap av Felicia. Vi åt tacos och hyrde film och köpte gotte. Vi såg "Dream House". Jag gillar konstiga filmer, så detta var ju mitt i prick. Vid ett tillfälle blev jag och Felicia så rädda att vi slängde ihop våra huvuden. AJ! Vi satt alltså nästan på varandra hela filmen... Väckte Sam lyckades vi också med.. Ha ha.


Felicia passade på att agera fotograf när hon var här så att jag har lite finare bilder på kulan.(Se nya headern)

 

Ja, visst är jag svullen redan och jag känner att det snart är dags att ta av ringen. Conversen är undanställda och mina svarta rymligare tygskor är framställda i hallen... Suck. Bara vecka 19 (vilket i övrigt har gått supersnabbt) och redan känner jag mig höggravid... Har sjukt ont i fogarna och har till och med valt att testa akupunktur. (Rädd för nålar/sprutor)

Sjukgymnast har jag också bokat tid till. Bara att köra på och hoppas att något kan dämpa det onda.


På fredag är det UL. Vad tror ni, flicka eller pojke i magen denna rundan?

Själv tror jag pojke, och min kära sambo gissar på flicka.

Kom igen, gissa på!


Denna graviditeten har jag mått extremt illa, medans jag i första måddde relativt bra.

Av mummse - 13 maj 2012 11:00

Riktigt dålig uppdatering från min sida.. Har ju hänt massor med kul! Sam har fyllt ett helt år! Vi har gått in i vecka 19 och jag har börjat jobba.


Bilder från Sams kalas kommer senare då jag inte har bilderna tillgängliga ännu. Men kalaset var jättemysigt.

Jag har börjat jobba och är alltså borta från 7-18 varje dag. (Börjar 8, men pendlingstiden är som den är, och slutar alltså 17.)



Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • bloglovin
  • Bloggar av mammor och gravida

Välkommna besökare :)


Ovido - Quiz & Flashcards