Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av mummse - 3 oktober 2011 20:30

Sams första tand syns i underkäken i hans fina lilla mun. Ett litet risgryn. Min stora lilla fina gosse.


Idag var vi på BVC och Sam belv vaccinerad. Ucsh och pi, men han är duktig och klarade detta fint, nästan utan gråt!! Han blev vägd och mätt, och är nu 8660 gram tung och 66,5 cm lång. Nu, 5 månader. Han blev 5 månader i lördags, 1/10.


BVC-sköterskan sa att det tar allt från 2 dagar upp til 1 vecka för tanden att växa upp helt när man kan se den. Och hon sa att hon öven såg "treudden". Detta betydde att hon kunde se tandens mönster som den kommer vara ovanifrån. Spännande. Nu förstår jag varför han varit väldigt gnällig och nästintill otröstlig ibland. Absolut inte ligga själv, utan det var bara att bli buren hela tiden.


<3

Av mummse - 3 oktober 2011 20:26

         

  Detta är min morfar och jag. Han och hans fru och deras hund var och hälsade på mig igår.
/Sam, 5 månader

Ovido - Quiz & Flashcards