Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Alla inlägg under november 2011

Av mummse - 29 november 2011 22:39

Idag har jag och Anna haft en toppendag i Malmö med bebbarna. Massa shopping vill jag liva! Köpte 2 par jeans och en fin tröja, TILL MIG SJÄLV!! En fin-fin one piece till Sam från HM och halkstrumpor ;) Muna fynd var också från HM mama (!). Känns skönare med hög mudd när min mage ser ut som den gör :( nu är det tv-mys med Mathias och lilleman sussar gott <3 Photobucket Pictures, Images and Photos

Av mummse - 28 november 2011 21:51

I går hälsade jag och Sam på min storebror. Massor köv som fallit men ändå vackert. Jag går inte dit ofta men tänker på honom varje dag.
Photobucket Pictures, Images and Photos

Av mummse - 28 november 2011 09:59

I går kväll beställde jag de sista julklapparna från jobb, smartphoto. Det är ett hett tips att gå in på deras hemsida och kolla utbudet. Ett trevliogt Julklappstips är smartphotos Presentkort. Passar utmärkt till den nya lilla familjen, eller varför inte till dig själv?


I går blåste det rejält här hemma. Storgranen på torget hade fallit till marken och det var ny möblering på vår balkong av utemöblerna. Jag tycker det är jätteläskigt när det blåser, eller stormar, som det gjorde igår. Intenog med det så fick jag sitta uppe själv från klockan 22 då Mathias var supertrött och valde att lägga sig tidigt. Eller ja, tidigare än vanligt :)


Idag blir det en lugn dag verkar det som. En liten promnad kanske, solen tittar ju fram.

Av mummse - 25 november 2011 18:00

I tisdags hade vi lite kalasmys för Mathias som fyllde 28 år i måndags. Jag bakade en god (och supermäktig) chokladtårta. Jösses vad gott!

   

Tårta på gång...

   

Massa mys med Farmor och lite bus och skoj med fastrarna!

Av mummse - 25 november 2011 17:54

Idag slutade pappisen tidigt och då tog vi tillfället i akt och gick till badhuset hela familjen.

Supermysigt och Sam trivs som fisken i vattnet ;) Nu är det en massa bus och runt 19 kommer Sams farmor och farfar på middag. Min syster ska se Idol Live ikväll inne i Malmö så jag har sminkat henne och fixat hennes kalufs! Så fin så!

     

Systeryster!

Av mummse - 21 november 2011 20:32

sneglar jag på Tvn som visar " En shopaholics bekännelser ". Tårarna rinner när vi kommit till scenen där hon ska förklara för sin bästa vän att en uteliggare springer rundor i hennes brudtärneklänning... :(


Har just kollat igenom mejlen på jobb. Inte på jobb, hemma i soffan... Men det var tycärr inte mycket jag kunde hjälpa till med utan jobbdatorn (som ska hämtas på onsdag! Och jag är så glad! )


Idag har Maria och Sebastian varit hos oss. Vi har varit en runda på stan och sedan lekt och busat här hemma. När de skulle gå ringde jag efter min syster så att hon passade Sam en stund. Jag hann julpyntat lite här hemma vilket känns skönt. Och hann även med att slänga vår papperssortering, vårt sopberg... Ucha. Nu lyser julstjärnonrna här hemma och jag ÄLSKAR min nya fina julduk jag köpte på Åhléns idag. Det blir inga tomtar hos oss i år. Sam bara river ner allt han får tag i och eftersom vi inte har några hyllor uppsatta blir det vårt att ha saker och ting framme. Det kan ju stå i fönsterkarmarna men han når ALLT. Årets julklapp till oss: Hyllor från IKEA. VITA!

       

Jag älskar den öppna planlösningen i vår lägenhet. Jag önskar det var en större lägenhet med fler rum. Det är ju bara en 2:a... Men vi klarar oss än så länge ;) Och alla fönster, det är så mysigt när det är grått och trisst ute och man kan kura ihop sig i soffan under en filt (när lilleman tillåter, eller sover, hi hi)

Av mummse - 20 november 2011 10:24

Sam har blivit så otroligt mammig och pappig. Det har börjat denna veckan. Klart att han varit det innan också, men nu är det separationsångest. Han gråter ända nere från maggropen när vi inte är i hans synfält. Stackars liten. Plutt. Mammas plutt. Igå när han skulle somna för natten fick han somna i min famn. Och är han tidigt på morgonen vaknade för femtioelfte gången fick han sova mellan oss i storsängen. Till en början var det mycket gråt i sömnen men det avtog lite senare, typ när det var dags att stiga upp. Pigg som en lärka halv 8. Visst, det är inte tidigt, men för oss är det. Det brukar vara kring 9 vi stiger upp. Lämnar vår varma säng och går upp i ett kallt och trisst vardagsrum.


 

Ovido - Quiz & Flashcards