Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av mummse - 9 oktober 2011 17:52

...men pappa får väl hjälpa till så han inte känner sig utanför... ;) /Sam, 5 månader

 

Av mummse - 9 oktober 2011 17:43

Jag tycker inte om söndagar. Den enda anledningen är att det är måndag dagen efter och då börjar Mathias jobba igen och jag och Sam får klara oss själva. Det gör vi såklart, men det är alltid mysigt att ha daddy hemma.


Idag har jag legat på soffan mest hela dagen. under en mysig filt. HÄRLIGT! Det är därför jag längtar efter kyla och rugg när sommaren just börjat. Det är underbart med levande ljus och gosiga filtar, goda grytor och trevligt sällskap!


Min fina vän Anna uppmärksammade att jag ville börja scrappa. Scrapbooking då alltså. Hon kom med ett superfint kort till oss.

 

Kolla gärna in till henne. http://anipanis.blogg.se/


Detta fina kortet har jag ställt i vårt fönster i köket/vardagsrummet. I samma fönster står även en fotoram på familjen och ett avtryck av min och Sams hand.

 

Av mummse - 9 oktober 2011 17:40

Lördagen bjöd på huvudvärk och trötthet. Väldigt längesedan sist man var ute. Och jag kommer inte ihåg sist jag drack vin. Men ack så gott det var!

Vi hade helt enkelt en helt underbar kväll ed underbar mat och kasst bowlingspelande (från min sida). Jag lider just nu av "Bowlingtumme" vilket innebär att jag brutit min tumnagel i stridens hetta. Ja, ja... Så går det !'



Senare denna lördag bjöd vi in oss  till Mathias föräldrar för att avnjuta en supergod lingongryta och därefter en underbar paj med utsökt vaniljsås. (Ja, jag har "ätarhelg", men på måndag börjar jag med dessa nedrans kalorierna igen.)

Ovido - Quiz & Flashcards