Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Alla inlägg den 29 juni 2012

Av mummse - 29 juni 2012 14:54

Tiden springer ifrån mig.


Fast det är skönt att tiden går fort när man väntar på något fantastiskt. Vår lilla böna.

(Vi har massor av namn vi tycker om och kommer antagligen inte ens vara överens när hon ser världen första gången)


Vi har nu gått in i V.26 Magen är tung och jag är trött. precis som det ska vara. Jag går och får akupunktur 1 gång i veckan vilket har hälpt mig massor. Jag har problem med ichias vilket inte är så kul, men med stretching känns det bättre. Bönan lever sitt liv inne i magen och buffar och har sig så att jag kan få känna henne. Mathias känner sparkarna och kan också se dessa. Hon är sprallig och stark!

   

Magen i vecka 26. Blir antagligen lika stor som när Sam låg i magen. Fina bristningar och allt som hör därtill. Känner mig svullen i fötter och fingrar och öven ansikte just nu, men när värmen kommer slår det på. Just idag är det extremt kvavt ute och det är kanske tur att regnet har vräkt ner under dagen.


Kram!

Av mummse - 29 juni 2012 14:46

En regnig eftermiddag.


Det hade varit så skönt med en liten minisemester hemifrån.

Vi har funderat på kålmorden eller kanske till och med Lalandia. De hade billiga stugor med inträde till badland mm inräknat i priset. Självklart kostar brobiss och bensin också, men vi får se vad det blir.

Men visst ser detta härligt ut!?

 

       


Förhoppningsvis får vi med Mathias kompis familj också, alltid roligare med fler som har barn!

Av mummse - 29 juni 2012 14:39

Hej vänner!


I veckan var vi i Ullared tillsammans med Jessica, Felicia och Elida. (Jag och Mathias också)

Det blev som vanligt när man är där en massa handlat. Till mig, Mathias, bönan och Sam.

Sam börjar ju förskolan till hösten och vi behöver en massa till honom. Som regnställ och "dagiskläder" så som mjukisbyxor och tröjor. Vi fick även tag i en superbillig vinteroverall som ska kunna passa till vintern.

Till lilla bönan köpte vi lite små rosa kläder, en fin nalle och spälsängsskydd i babyrosa med vita stjärnor. Det blev självklart en massa massa annat till kidsen också som böcker och leksaker, nappar och nappflaskor mm.


Till oss själva blev det lite kläder, underkläder och strumpr. Standard när vi shoppar på Gekås ;)


Kvällen innan vi åkte kom Mathias hem och gick in i sovrummet. Kort därefter hör jag"MEN, varför ligger mina kalsonger på sängen!?". Då gav jag honom svaret tillbaka att det var alla de som var slitna och söndriga. Så nya kallingar blev självklart inköpta också.


Hela kalaset blev mycket pengar, men mycket för pengarna.

En mysig utflykt helt enkelt. Och Sam fick umgås med vår Lena och därefter farmor och farfar, och faster Jonna.

Han älskar att vara hos daddar och jaja. Vi fick en filmsnutt där han säger "gojobbar". (Jordgubbar).

SÅ SÖTT!


 

Världens finaste Sam när han leker med världens finaste Lena <3

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • bloglovin
  • Bloggar av mammor och gravida

Välkommna besökare :)


Ovido - Quiz & Flashcards