Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Alla inlägg under augusti 2011

Av mummse - 31 augusti 2011 17:36

Newbies nya kollektion är uuuunderbaaaaar!!

Av mummse - 31 augusti 2011 10:50

...börjar med att dammsuga hela lägenheten.


Sam har haft en rekordnatt!! Helt galet. Somnade vid 21 och vaknade inte förrän 06.00 GALET! Jätteskönt och klagar verkligen inte. Somnade sedan om efter lite amning och vaknade kl 9 då vi gick upp. Nu ligger han och sover en liten stund, och jag har återigen sorterat bilder i datorn och lagt över på den externa hårddisken.


Imorse var han en glad skit somvanlig.l Älskade lilla jättebus :)

      

Imorgon blir Sam 4 månader och då är det dags för en tur till BVC. Kostsamtal. Spännande. Vikt och längd undrar jag verkligen över just nu. Det är ju en hel månad sedan vi var där sist. Då vägde han 7200 g och var 62,5 cm lång :)


Trollunge <3

Av mummse - 30 augusti 2011 17:05

Idag startade vi dagen med klockringningen från mobilen kl 8.30 Superbra natt ! Duktig gosse <3 därefter blev det såklart lite gos! Photobucket Pictures, Images and Photos efter detta blev det morgonamning och sedan en dusch när SamSatt och busade i babysittern. När vi vart klara här hemma tog vi en promenad ner till stan för att hmta pengar. Bankomaten trasig såklart!! Typiskt.. Letade upp en annan fungerande :) mötte sedan upp anna och minnea i parken för lite babyrytmik. Superskoj. Uppskattades verkligen av kidsen. Jag har anmält nig och Sam till spädbarnsmassage som också var första gången idag av 5 tillfällen. Photobucket Pictures, Images and Photos Sååååå mysigt!! Rekomenderas starkt!! När detta var slut 1 och en halv timme senare gick vi till maria för beebisbus och gofika! Sam och hans tjej minnea :) han har några brudar att välja mellan nu ;) Photobucket Pictures, Images and Photos

Av mummse - 29 augusti 2011 16:05

Det lilla hjärtegrynet i mitt liv <3 Photobucket Pictures, Images and Photos Photobucket Pictures, Images and Photos såhär busglad är samsi efter lite vila. Eller ja, lite och lite. Lyckades få honom att sova 2 timmar?!!! Har inte hänt på 2 månader. På dagen då alltså. Jag kunde såklart inte somna så jag låg bredvid och läste en massa bloggar. Ni som läser och har en egen kan väl lämna en kommentar så att jag kan läsa era också :)

Av mummse - 29 augusti 2011 13:09

Idag är vi sömniga. Sams nya sömnmönster tar lite tid att vänja sig vid. Hoppas inte det håller i sig. Vaknat 1 gång i timmen inatt. Hoppas på en bättre kommande natt nj... Just nu nannar han och jag kan inte... Trots att jag är så trött att jag behövef stöd för huvudet.. Fårmgöra ettmnytt försök...'zzzzzzzzPhotobucket Pictures, Images and Photos

Av mummse - 28 augusti 2011 19:51

Åhå ja ja!  Första smakisen är nu nere i Samsis lilla mage. Potatispurré. Mmm, gottigott-gott.

  Hmmm, vad är nu detta för något jag har på mig? Lite hårt.. Jobbigt och otympligt. Jag ska nog se till att mamma tar av den snabbt igen...   Ingen haklapp, jippie! Sa ju att mamma är lite svag för mina valpögon ;) Hmm.. konstig smak.

  



  Det var nog ändå rätt så gott... Hmm, ja, det var det ! Wiiihoooo! Jag vill ha MEEEEER!?!?!

Av mummse - 28 augusti 2011 16:16

Hade en supertrevlig kväll igår med en massa skratt och fina vänner <3


Idag startade vi dagen med ett supermysigt bad ! Jag och Sam badade och pappa Mathias tittade på och agerade fotograf :) Vår fina badkille. Det är så kul att se honom så glad . Han sprattlar och plaskar, skrattar ocg får en liten kallsup, men skrattar bort även denna :) Atjooo! En liiten nys! Det var också skoj.

Checka in badkrullet på hans lilla huvud :) hihihi

 

Har precis gjort en massa smakportioner till Sam att frysa in. Det blir premiär ikväll. SPÄNNANDE! Potatis ska han få :) Uppdatering kommer därefter ;)


Nu är farbror Dennis här och spelar gitarr för lilla Samsi.

  Sam är ju som tidigare nämnt en bestämd liten grabb. Slutar gitarren spela så skriker han. Är den i full gång att bli spelad på gnolar han med lite granna!

Av mummse - 27 augusti 2011 23:15

Är och firar jessica och freja som fyllt 21 år! Waaawii! Photobucket Pictures, Images and Photos mummse och feffe on party mode !!

Ovido - Quiz & Flashcards