Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av mummse - 10 augusti 2011 22:10

Nu är det dags att vika sista tvätten och därefter mys med chippe och dippe i soffan!


Måns (Mathias vän) har nyss åkt hem till sin fina Helena och deras jäsande lilla Frö i magen <3 Det blev fotbollstittande (för killarna, jag har suttit vid datorn (; )


Nu tycker jag att alla som läser därute hejar på fina Helena och Fröet, som hade beräknad ankomst den 4/8 - alltså ÖVERTID!  Kika in och skänk en tanke! - Halajna.blogg.se


Får bjuda på lite mysbilder från när vår lille Samsi var nykläckt!


Första bilden är Sam klädd i storlek 50. Han vägde 4145 gram och var 51 cm lång.

    (Denna storleken är by the way endast ett minne, nu är det 62-68 som gäller och en "liten" gosse på 7200 gram <3)

     

Av mummse - 10 augusti 2011 18:50

Har hunnit med en massa saker idag.


Hälsat på stackars mormor på sjukhuse3t och träffade samtidigt kusin och moster där.

Blivit klippt av underbara Hanne och fikat med Linda och Dennis.


Nu blir det snart mat, superhungrig nu ju!


Sam fick en superrolig leksak av Linda och Dennis idag.

 

Lite myspys med Hanne hanns såklart också med :)


 



Av mummse - 10 augusti 2011 12:18

Vaknade upp med en jollrande underbar bebis bredvid mig imorse. Dock var klockan endast ca 05.30 Både jag och Mathias försökte få honom att somna om, men han fortsatte jollra av glädje. Efter ett tag somnade vi om.


Idag är det tvättedag... Inte för att jag brukar tvätta, det är Mathias som sköter det faktiskt. Jag har städat toaletten och ska strax dammsuga, så fort lilleman vaknar efter sin lilla lur.


Om en 30 min ska vi bege oss till sjukhuset för att hälsa på min älskade mormor, eller mor som det känns.

Hoppas hoppas hoppas hon snart får komma hem. Det är inte alls bra med henne i nuläget.


Senare idag kommer Hanne för att klippa mig, äntligen!

Linda och Dennis kommer också på besök lite senare.


   "Lycka är när min daddy busar med mig på skötbordet" <3

Ovido - Quiz & Flashcards