Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Alla inlägg den 2 september 2011

Av mummse - 2 september 2011 11:14

Sam sov från 19,30-04.00 Verkligen kanon. När han vaknade vid 4 ammade jag honom eftersom brösten var hårda som sten och sprängladdade. Därefter punpade jag tills det onda släppte. Hur mycket ska man egentligen pumpa när man vill sluta amma?


När vi nu gått upp och inlett dagen med ett mysigt bad tillsammans vill Sam absolut inte ha bröstet. Han skriker, snorar, och har feber. Stackars liten. Har precis gett honom Alvedon och lagt honom i sin säng igen. Han sover. Lilleman, stackare. Han ville bara ha flaskan helt plötsligt, ionte bröstet. Snacka om ironi eftersom det var tvärtom inatt. Hm... Det är ändå rätt bra, då kanske det blir en lättare övergång. Han fick bara flaska igår (såklart brösten blir överfulla).


Nu har jag precis ringt barnmottagningen med de stänge telefontiden 2 min innan jag ringde. Typiskt. Får bli att pumpa och sedan ge ersättning på flaska.


Krångligt men spännande och jag känner mig väldigt lättad.


 

Ovido - Quiz & Flashcards