Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Alla inlägg den 16 september 2011

Av mummse - 16 september 2011 17:22

Precis efter mitt förra inlägg kom Mathias hem. Med sig hade han en liten uppmuntringspresent till mig! YEEYY! Love presenter! Såklart?.


Det var en fin köksvåg, så att jag inte behöver fråga honom om allt hela tiden, han vet ju inte? Nu kan jag väga allt, jippie! Så att allt med kalorierna blir rätt.

 

Under tiden låg Sam i gymmet ;)

 

Av mummse - 16 september 2011 16:41

Det bästa som finns     Igår tog jag tag i mitt liv och färgade håret. Kändes mycket snyggare och jag kände mig finare. Senare igårkväll tyckte jag att det såg väldigt matt ut längre ned i håret. Så nu sitter jag här. Med en omgång färg i håret till. Har glömt att det växt och det är verkligen längesedan jag hade så här långt hår. Inte för att det är långt direkt, men längre än vanligt. Och till detta "långa" hår behövs tydligen 2 förpackningar färg ;) Så nu gör jag inte om det misstaget igen...


Nu när jag räknar mina kalorier försöker Mathias vara så delaktig som möjligt och stötta mig som han alltid gör. Igår var han och handlade och ringde upp mig efteråt. "Jag har köpt nudlar, sånna med väldigt få kalorier. Bara 110 kalorier per 100 gram och där är bara 85 gram i ett paket, bra va!?"


Idag har jag och Sam varit hos hans farmor och farfar. Fastrarna var också där och fikade kakor och bullar. Jag åt 2 falurågrut. Mummsi. Idag blir det middag ute hos svärisarna också. Det blir köpemat, och jag har fått fram att en pizza innehåller ca 2100 kalorier, så jag ska äta en kebabrulle ;) Endast 600 kalorier. Gud vad jag är jobbig med mitt räknande. Men just nu är det denna metoden som fungerar för mig. Så får det bli. Det går bra att alltid hoppa över "kaloridelen" i mina inlägg, hihi.

  Mina fina skatter


Ovido - Quiz & Flashcards