Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Nu var det dags!

Av mummse - 8 augusti 2011 19:26

Äntligen...


Vallborg spenderades tillsammans med vänner hemma hos svärföräldrarna.

Hela kvällen var mysig, kall, men mysig. Vi grillade och hade trevligt. Anade verkligen inte vad som skulle hände inom de närmsta timmarna...


När klockan var ca 22.00 började jag känna mig lite konstig. Hade magont och bad Mathias att vi skulle köra hem. Sagt och gjort.


När klockan närmade sig 23.00 kände jag att det var inte magont så att jag behövde gå på toaletten utan det var mycket annorlunda, som något jag aldrig kännt tidigare. Mathias tyckte vi skulle börja ta tiden fall i fall det kanske var värkar. NEJ sa jag, det är inget. Efter ca 10 minuter drog jag fram datorn, slog upp hemsidan där man kan ta tiden mellan värkarna. Efter 20 minuter sa jag till Mathias att det var 2-4 minuter mellan varje värk som då varade ca 1 minut.


HJÄLP! Detta händer verkligen NU!

Mathias sa upprepade gånger att han tyckte jag skulle ringa in till BB i Ystad nu. Jag sa flera gånger att NEJ, de kommer tycka jag är löjlig som ringer för lite förvärkar.

Efter en liten stund ringde vi i alla fall. Berättade hur tätt värkarna kom och blev ombedda att komma in.

Jag var väldigt envis och sa bestämt nej, jag ska bada först!


Medans jag hade barnmorskan i luren tappade Mathias upp ett bad och tände ljus i badrummet.

När juag lagt på luren stegade jag in i badrummet, släckte alla ljusen tände i taket och hoppade i badet. RAKADE BENEN! (vet inte varför jag kände att det var så viktigt i en stund som denna??).

Efter en väldigt liten stund kom en fotfil ut genom badrummet och därefter jag som inte visste var all smärta kom från!!! Hur kunde det gå så nedrans snabbt!!?


Drog på mig mysdressen och på med skorna. Mathias ville packa in bilbarnstolen, men den fick stanna hemma.


Vi var inne på Ystad BB kl 1.15


När vi kom fram satte de på en massa mätinstrument på magen för att hålla koll på bebbens hjärtljud och även värkarna.

Efter en liten stund sa jag ifrån att det började göra väldigt ont nu och då gjorde de en snabb koll för att se hur öppen jag var. 6 cm redan!

Det gick verkligen undan nu!...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mummse - 24 februari 2013 17:39

Av mummse - 8 december 2012 08:18

https://picasaweb.google.com/103848713245288200057/Barnen?authkey=Gv1sRgCJiZut7rn_Lw_AE#5819469986753986274...

Av mummse - 7 december 2012 13:08

Senaste tillskottet i familjen

Av mummse - 7 december 2012 13:01

Är det någon där??

Av mummse - 5 juli 2012 08:18

  Hej Alla vänner!     Jag har bytat bloggsida och finns numera på         www.mummse.blogg.se   Följ mig gärna här och även på Instagram: Mummse     ...

Ovido - Quiz & Flashcards