Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Förlossningen i full gång!

Av mummse - 8 augusti 2011 19:41

Allt gick så fort...

 

Värkarna fortsatte komma med regelbundna mellanrum. AJ!


Det var verkligen en helt annan smärta än jag hade föreställt mig.


När värkarna var i full gång levde busbebben lajban i magen och mätgrejerna på magen trillade hela tiden av så de fick istället sätta en elektrod på huvudet på honom för att hålla koll på hans hjärtljud. När de gjorde detta gick det även håll på hinnorna och vid värken därefter gick vattnet. Nu började förlossningen PÅ RIKTIGT!


När klockan var ca 02.30 blev jag frågad om smärtstillande. Lustgasen blev min bästaste vän! Helt otroligt vilken billig fylla !


Därefter började värkarna bli mer och mer intensiva och smärtan var helt galen. Barnmorskorna som fanns med från början till slut tyckte det var lite konstigt att det gick så fort och kom på att de kanske skulle kolla igen om jag kanske öppnat mig mer. ABSOLUT! Nu var det 9 cm öppet och snart fick jag börja krysta.


Jag maskade sa mjin barnmorska. Jag ville inte ligga i någon annan ställning än liggandes på rygg. Ville absolut inte sitta på stolen de lurade fram när jag var på toaletten. Den sparkade jag iväg. De hade tyvärr höjt upp sängen just då så jag nådde inte upp. Den följande värken fick tas stående. FY ATTAN!


Därefter fick jag lägga mig i min älskade säng igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mummse - 24 februari 2013 17:39

Av mummse - 8 december 2012 08:18

https://picasaweb.google.com/103848713245288200057/Barnen?authkey=Gv1sRgCJiZut7rn_Lw_AE#5819469986753986274...

Av mummse - 7 december 2012 13:08

Senaste tillskottet i familjen

Av mummse - 7 december 2012 13:01

Är det någon där??

Av mummse - 5 juli 2012 08:18

  Hej Alla vänner!     Jag har bytat bloggsida och finns numera på         www.mummse.blogg.se   Följ mig gärna här och även på Instagram: Mummse     ...

Ovido - Quiz & Flashcards