Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Ett barn blir fött!

Av mummse - 8 augusti 2011 19:50

Snart var det dags för slutspurt!...


Snart var det verkligen dags för det sista av förlossningen.

Jag började krysta när klockan var 03.28 Då sa samtidigt den ena barnmorskan till den andra att "detta kommer ta tid, du kan gå och äta". Ni kan ju tänka er att hon hade FEL när vår älskade prins låg i min famn klockan 03.41


Äntligen var vår älskade Sam här !


Kände mig väldigt trött, lycklig och HUNGRIG. Längtade efter de omtalade mackorna.

När de väl kom in orkade jag inte äta. Jag fortsatte blöda och ingen förstod varför.

Innan detta blev jag sydd där eventuella bristningar uppstått. Tog ca 2 timmar.

När denna tiden passerat skulle blödningarna avtagit, men ICKE.

Det blev ytterligare undersökningar som var flera gånger värre än själva förlossningen :(


Långt om länge, och ,ycket blod senare kom de fram till att det var för mycket urin i blåsan för att livmodern skulle kunna dra ihopa sig.

Nästa steg var en fruktansvärd kateter. Men den gjorde under. Tacka gudarna för det!


Nu var det dags för mys och vila med min fina familj.


Mathias tig hand om lilla knyttet de första 2 dygnen. Jag fick vätskedropp, blodtransfusioner och järndropp. Blodvärdet tog en törn ner på 60.


Efter 4 dagar var vi äntligen på hemmaplan igen.



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mummse - 24 februari 2013 17:39

Av mummse - 8 december 2012 08:18

https://picasaweb.google.com/103848713245288200057/Barnen?authkey=Gv1sRgCJiZut7rn_Lw_AE#5819469986753986274...

Av mummse - 7 december 2012 13:08

Senaste tillskottet i familjen

Av mummse - 7 december 2012 13:01

Är det någon där??

Av mummse - 5 juli 2012 08:18

  Hej Alla vänner!     Jag har bytat bloggsida och finns numera på         www.mummse.blogg.se   Följ mig gärna här och även på Instagram: Mummse     ...

Ovido - Quiz & Flashcards