Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Varför så svårt?

Av mummse - 8 september 2011 22:12

Varför ska det vara så himla svårt?! Det här med vikten. Får kalla kårar när jag läser om andra som lyckas så fint. Varför kan inte jag det? Mår ju illa av detta. Har gått 4 månader sedan förlossningen, hur långt har jag kommit?! Gick upp 19 kg med prinsen. Gått ner 21,4 kg. Måste fortfarande bli av med 20 kg till. Hur ska det gå till när jag de flesta dagar glömmer äta? Som många sagt går man istället upp i vikt då. Kör på att försöka räkna kalorier. Har varit lite si och så. Vi säger måndag? Då kör vi!! Under graviditeten fick jag också klart för mig att jag har problem med sköldkörteln. Underproduktion av tillvxthormon som kan leda till viktuppgång. Nu tar jag levaxin för att det ska jämnas ut ocg förhoppningen är att det ska gå normalbra att gå ner i vikt igen. Hade en period då jag gick uppp ca 20 kg väldigt snabbt. Kanske då "sjukdomen" startade. Den kan man tydligen få när som. Aja, nog med depp nu. Imorgon är en ny dag....Photobucket Pictures, Images and Photos. Det allra bästaste <3 mitt underbara hjärtegryn!

 
 
Helena

Helena

8 september 2011 22:27

Men vem är det som fått en vacker ring på fingret, inte är det jag hihih!! Dör är du den lyckliga;) Mimmi, du gick upp 19 gått ner 21.. Se du har gått ner dina gravid kilo ju. Sen de du vill gp ner extra är ju såklart skitsvårt för de är ju inget extra du gått upp så snabbt.. Ge de tid! Du fixar de till den vikt sp du trivs.. Men 29 kg???? Jo jag är hyffsat nöjd, nu är de bara att tighta till de;)

http://www.Halajna.blogg.se

mummse

9 september 2011 23:18

Tacl för peppen! Det behövs ibland:)

 
Lajl

Lajl

8 september 2011 22:54

gått mer 21 o vill gå ner 20 till? det blir 41kg mimmi vilket du måste låta ta tid. ingen kan bara knäppa med fingrarna o få bort det man vill. man måste låta det ta tid. o kör inte med några "knep" det håller aldrig i längden. jag har läst massor av bloggar på sista tiden där de sagt det inte finns några genvägar utan det enda rätta är att göra sig av med mer energi än vad man tillför sig. o de är ju så självklart egentligen.. men man måste påminnas ibland. att hooppa över måltider är aldrig bra. lycka till o glöm inte bort att du är fin som DU är. jämför dej inte med andra. vad glad över att du faktiskt redan lyckats en bra bit på vägen. DU klarar det om DU vill. låt det bara ta tid. =)

http://lifeoflajl.blogg.se

mummse

9 september 2011 23:20

Du är ju n rakt igenom! Tack för att du peppar!

 
Lajl

Lajl

8 september 2011 22:57

ps. jag vet att de är lättare sagt än gjort. jag kämpar själv.. så jag vet hur det känns. men lite pepp behöver man alltid. så håll ut o kämpa på!

http://lifeoflajl.blogg.se

 
Ingen bild

Carméla

8 september 2011 23:16

Vad har du lyckats med? Hur lyckades du med det? Vad är bra? Vilka måltider är som du önskar? Hur fixar du dessa? Vad mår du bra av? Hur gjorde du då? Vad har du gjort som du är nöjd över? Hur gjorde du då? skriv ner dessa svar Mimmi.... o för varje svar tänker du att efter VARJE svar kommer frågan HUR igen... prova o se... love u

mummse

9 september 2011 23:21

M, för svårt just nu. Men kommer !

 
Ingen bild

Maria

9 september 2011 09:24

Du är fin som du är så kvittar det vad du väger!
Och du ha ett stort hjärta av guld som tänker på alla. Love <3

mummse

9 september 2011 23:22

Tack!! Loooove

 
Jenny

Jenny

9 september 2011 10:35

Jag tycker du ska komma på spinning med mig, så lovar jag att peppa dig! ;)
Och ja, sätt upp ett matschema, så gjorde jag! förstår att det är svårare med en bebis att ta hänsyn till tider med.... men mycket går lättare om man har det nerskrivet på papper i förväg! ;) både träning och kost brukar underlätta då!

http://jennypariola.blogg.se

mummse

9 september 2011 23:23

Berättamer! Var är det spinning? När? Hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mummse - 24 februari 2013 17:39

Av mummse - 8 december 2012 08:18

https://picasaweb.google.com/103848713245288200057/Barnen?authkey=Gv1sRgCJiZut7rn_Lw_AE#5819469986753986274...

Av mummse - 7 december 2012 13:08

Senaste tillskottet i familjen

Av mummse - 7 december 2012 13:01

Är det någon där??

Av mummse - 5 juli 2012 08:18

  Hej Alla vänner!     Jag har bytat bloggsida och finns numera på         www.mummse.blogg.se   Följ mig gärna här och även på Instagram: Mummse     ...

Ovido - Quiz & Flashcards