Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Alla inlägg under september 2011

Av mummse - 11 september 2011 21:44

"Kolla på mig! Kolla vad jag kan mammsi och pappsi!"

  

"Åhej!

Nu sträcker jag på mina små ben så att det ser ut som att jag kan stå själv"

 

 

"He he he, såg ni?"

Av mummse - 11 september 2011 21:36

Veckans schema är så gott som fullt.


Måndag: Mamma och Bebis-fika hos Evelina

Tisdag: Öppna Förskolan, babyrytmik, massage. Middag hos Carmela.

Onsdag: Kör (St.Nicolai Sångensamble)

Torsdag: Middag och mys med mammorna och bebbarna hos Lina


Ja, i alla fall vardagarna. Från fredag till söndag är det ju helg ;)


Från FAKTA till PROBLEM!


Hihi, vad gör man när man:


1. Behöver nytt smink

2. Måste färga bort den FULA utväxten=köpa hårfärg

3. Behöver inhandla en vinterjacka som inte ruinerar mig mer (om det går)

4. Ovanstående vinterjacka måste dessutom PASSA! Shit alltså...

5. Hur löser vi dessa ovanstående punkterna när man är mammaledig och PANK!?


Har ni tips och idéer kan ni gärna mejla Mimmi@sjuktbraideer.com

(skämt)

Av mummse - 11 september 2011 13:39

Mathias och Sam har tagit ett mysigt varmt bad tillsammans. Sam förstod direkt vad som skulle hända när vi satte igång kranen till badkaret. Sprallig och glad med en massa skojiga ljud för sig. De plaskade och skojade. Busade och trallade! Sam är som en liten fisk i vattnet. Bäst att hålla i honom ordentligt annars slinker han kanske iväg ;)

 

Jag fick "efter-badet-mysa". Vid torkning fick Samsi lite mysig benmassage som jag lärt mig på Öppna Förskolan i Parken. Han njuter av det kan jag säga! Ler och tittar på mig med glimten i ögat.

  Som ni ser är han en väääääldigt trött gosse nu, så nu blir det en liten vila för hela familjen fram tills vi ska köra på kalas!

Av mummse - 11 september 2011 10:26

 

Av mummse - 11 september 2011 10:21

Dags för ny smakis! Kan ni gissa vad det är ?


 

Igår var Felicia och Jessica hos oss! Pizzatajm och monopolspelande. Kuuuuul! Tack för igår

Natten har varit si och så.. Inte lika mtcket skrik :) Tror magdropparna börjat verka något lite ! JIPPI-E säger jag om det!


Idag ska vi på 10-års kallas till min fina lilla kusin! Finkläder - PÅ;)

Av mummse - 11 september 2011 10:20

 

Av mummse - 10 september 2011 20:09

Med fina tjejer och sam och mathias :) hemmagjorda pizzor och snart blir det gotte! Chippe och dippe.Photobucket Pictures, Images and Photos sam har fått sitt babygym utökat :) ser ut att trivas. "this is my crib"

Av mummse - 10 september 2011 10:39

Är nog lite beroende. Sjukt kul i alla fall! Vi spelade inatt, och imorse och nu ;) Photobucket Pictures, Images and Photos sam tar nog igen den sömn han missat under sina vakna timmar inatt :/ vaknat många gånger. Måååånga gånger. Mot morgonkvisten blev ddt en gång i halvtimmen :(

Ovido - Quiz & Flashcards