Mimmi, mamma till världens bästa Sam som nu ska bli storebror

Alla inlägg under september 2011

Av mummse - 9 september 2011 23:11

Har haft en underbar kväll med fina vänner! Vi har haft knytemiddag hos Maria och lillplutten Sebastian. Tacos! Muuuuums! Lina och lilla Elvira var också där! Och fina Evelina! "heeej alla mammor! Vad kul att ni är här! Och er unge e me, er unge e me, mammorna och ungarna e hääär" hihuhi... Vi har snackat snackat o snackat. Kollade idol men snackade oss igenom det. Efter ett tag ville alla ha heytell och wordfeud på iphonen, vi är numera en iphone nördklubb! Satt och spelade W med varandra! Ett tag, i samma rum. Haha. Innan alla barnen somnat var det lite gos och blöjbyten. Photobucket Pictures, Images and Photos sam kollade på idol väldigt koncentrerat i mammas knä <3 mitt fina lilla gryn! Tack för en underbar kväll mina fina vänner!!

Av mummse - 9 september 2011 19:28

Photobucket Pictures, Images and PhotosPhotobucket Pictures, Images and Photos gofika hos evelina och neo med anna och minnéa :)Photobucket Pictures, Images and Photos Photobucket Pictures, Images and Photos neo och sam busar !

Av mummse - 9 september 2011 10:30

Idag är det jeans som jag inte använt på 1 år! Photobucket Pictures, Images and Photos

Av mummse - 8 september 2011 22:12

Varför ska det vara så himla svårt?! Det här med vikten. Får kalla kårar när jag läser om andra som lyckas så fint. Varför kan inte jag det? Mår ju illa av detta. Har gått 4 månader sedan förlossningen, hur långt har jag kommit?! Gick upp 19 kg med prinsen. Gått ner 21,4 kg. Måste fortfarande bli av med 20 kg till. Hur ska det gå till när jag de flesta dagar glömmer äta? Som många sagt går man istället upp i vikt då. Kör på att försöka räkna kalorier. Har varit lite si och så. Vi säger måndag? Då kör vi!! Under graviditeten fick jag också klart för mig att jag har problem med sköldkörteln. Underproduktion av tillvxthormon som kan leda till viktuppgång. Nu tar jag levaxin för att det ska jämnas ut ocg förhoppningen är att det ska gå normalbra att gå ner i vikt igen. Hade en period då jag gick uppp ca 20 kg väldigt snabbt. Kanske då "sjukdomen" startade. Den kan man tydligen få när som. Aja, nog med depp nu. Imorgon är en ny dag....Photobucket Pictures, Images and Photos. Det allra bästaste <3 mitt underbara hjärtegryn!

Av mummse - 8 september 2011 18:31

Idag var det premiär i den nya vagnen för Samsi.

Han gillar den nog... Sover, sover och sooooover....



    

Av mummse - 8 september 2011 12:25

Vi har valt att köpa en ny vagn. En brio sing. Begagnad till ett kanonpris :)Photobucket Pictures, Images and Photos vår liggdel är svart och sittdelen är rostfärgad :)

Av mummse - 7 september 2011 13:46

Åtestår att se ;) Uppdaterar senare !

Av mummse - 7 september 2011 13:35

Igår fick jag hem ett Up&Go-paket från Liberoklubben. Jag älskar sånt. Så skoj att testa nya produkter. I paketet fanns lite av varje.


Bindor

Up&Go blöjor

Våtservetter

Strumpor :)

Lotion och babywash

Engångshaklappar


För tillfälligt använder vi Pampers Dry Baby-blöjor. Men man vet aldirg. Vi kanske rent av "konverterar" till Liberos Up&Go. Dags att testa, testa, testa!


      

Ovido - Quiz & Flashcards